open house weekend


Sibuk sungguh hari minggu ni. Dua hari cuti ni jarang ada kat rumah. Sibuknya sampai jarang-jarang ade kat rumah. Apa lagi, sibuk open house la, bukan sibuk studi pun. Walaupun assignment tertangguh dan projek terbengkalai, tapi openhouse mesti kena pergi sebab orang dah jemput. Jumlah kesemua openhouse sepanjang weekend ni ialah 7 buah termasuk satu open masjid. 4buah pada hari sabtu dan 3buah lagi pada hari ahad. Letihnya badan, sakit sana-sini. Memenuhi undangan openhouse ni sebenarnya seronok, dapat makan-makan, minum-minum, berkenal-kenalan merapatkan silaturrahim dan selainnya.


openmasjid...Masjid Teras Jernang.



openhouse Pakatan Rakyat Bangi...

Apakan daya, raya sebulan ni memang dah jadi trademark orang di bandar. Raya di kampung hanya seminggu sahaja meriah ataupun selepas berakhirnya raya enam bagi yang berpuasa enam. Bagi orang bandar(saya orang bandar ke?), raya itu adalah sebulan lamanya untuk dihabiskan. Jadi memang tak hairanlah di Selangor atau KL ni, bersepah openhouse bagai cendawan tumbuh selepas hujan banyaknya. Tuhan saje yang tahu betapa banyaknya openhouse minggu ni.

open house Abang Budia & Kak Noni...sepupu.


open house Aidil...jauhnya nun di Seremban.

Hurm, sedapnya makan, tapi ada juga part yang tak berapa nak seronok tu. Part makan tu yang bahaya sebenarnya. Kalau tak kawal habis la. Makin bertambah kalori dalam badan. Tapi ramai yang kata, takapalah raya setahun sekali je...Nanti rugi.


ni bukan openhouse...ni raya dengan sorang sahabat lama di Tati dulu.

2 KOMEN:

CIK TOM said...

wah banyak makan besar..hehe

SEEPOT SEEDOT said...

boleh la ciktom...hehe