SELAMAT PENGANTIN BARU!!!




Ini adalah gambar pernikahan sahabat karibku semasa di Sheikh Abdul Malek dahulu.
Tapi sedihnya tak terhingga sebab dia tak bagitahu yang dia dah kawen 22 Januari 2010 lalu.

Apapun, SELAMAT PENGANTIN BARU buatnya dan selamat berbahagia di samping isteri tercinta.

Dari aku, yang tak tahu ini.
Aminn...

Royalti vs Wang Ihsan

Salam Royalti atau Wang Ihsan buat semua orang Kelate!!!

Akhirnya,perjuangan TOkGuru dan semua kepimpinan PAS dan Pakatan Rakyat selama ini hampir membuahkan hasil apabila kerajaan UMNO-BN terpaksa mengaku kalah dengan pemberian wang ihsan yang sepatutnya menjadi bayaran royalti kepada seluruh rakyat Kelantan. Walaupun UMNO-BN masih berdegil dengan jumlah yang diminta oleh kerajaan Kelantan iaitu berjumlah RM2 billion, tetapi pengumuman pemberian wnag ihsan dilihat sebagai suatu kemenangan moral kepada Kelantan yang selama ini sebenarnya dilabel sebagai negeri miskin di semenanjung Malaysia. Sekarang Kelantan dah hampir kaya walaupun kerajaannya masih tidka menerima sepenuhnya pemberian wang ihsan tersebut.

Apa yang lebih memeritkan ialah, Tembelang Datuk Seri Najib Tun Razak kini pecah, baunya sangat busuk, sekaligus melambang busuknya hati pimpinan BN. Sekarang ini terbongkar sudah mengapa `Najib and the geng' dan Kerajaan BN Pusat bermati matian untuk tidak memberikan royalti minyak kepada Kerajaan PAS Kelantan.

Pendedahan berani dilakukan oleh Ahli Parlimen Gua Musang yang juga bekas Pengerusi Petronas, Tengku Razaleigh Hamzah yang menegaskan Kelantan ada hak untuk mendapat royalti minyak berjumlah RM2 bilion dan akan menjadi negeri yang terkaya.

Ini yang Najib tidak mahu lihat, dia tidak mahu Kelantan menjadi negeri yang terkaya, lebih kaya dari negeri negeri yang BN perintah. Jauh lebih kaya dari negeri kelahirannya Pahang. Pemimpin pemimpin BN bukan mahu lihat negeri yang ditadbir oleh Pakatan Rakyat kaya dari negeri negeri yang dikuasainya. Kalau boleh mereka mahu negeri negeri yang Pakatan Rakyat perintah miskin, jadi peminta sedekah kepada kerajaan BN Pusat. Inilah yang `Najib and the geng' mahu.

Pendedahan Tengku Razaleigh itu jelas menunjukkan Kerajaan Kelantan memang berhak mendapat royalti minyak berjumlah RM2 billion. Tengku Razaleigh bercakap berdasarkan fakta kerana beliau adalah bekas Pengerusi Petronas. Bayangkan Kerajaan PAS Kelantan dapat royalti minyak RM2 billion, pastinya banyak pembangunan dapat dibuat. Kelantan jadi negeri termaju, lebih maju dari negeri yang BN kuasai.

Inilah Najib takut. Najib tak mahu negeri Pakatan Rakyat banyak wang, negeri dikuasai BN yang miskin papa kedana. Sudahlah negeri yang maju dan banyak hasil iaitu Selangor sudah terlepas ke tangan Pakatan Rakyat, nanti Kelantan pula jadi negeri terkaya jika royalti diberikan. Negeri negeri lain yang dikuasai oleh Pakatan Rakyat biar papa kedana dan hidup merempat dan meminta minta, macam peminta sedekah di kaki lima kedai.

Sekarang ini tembelang Najib dan pimpinan BN serta Kerajaan Pusat sudah pecah, baunya busuk, sebusuk perangai mereka. Rakyat sudah tahu kenapa Kerajaan BN Pusat tidak mahu royalti itu diberikan kepada Kelantan. Pemimpin pemimpin BN tidak perlu lagi mencari seribu alasan. Orang sudah tahu apa yang ada dalam `perut dan hati' mereka. Kerajaan BN Pusat telah menzalimi rakyat Kelantan, tetapi ingat sampai bila Kerajaan BN Pusat hendak kaut untung dari hasil minyak dan menafikan pemberian royalti kepda Kerajaan Kelantan.

Rakyat yang dizalimi pastinya berdoa, doa orang dizalimi pasti Allah terima. Tunggullah nanti `Najib and the geng' serta Kerajaan BN Pusat tumbang dalam pilihanraya umum ke 13 akan datang.

Jika `Najib and geng' serta Kerajaan BN Pusat tumbang dalam pilihanraya umum akan datang `baunya lebih busuk' lagi, lebih busuk dari air najis dan air longkang. Ketika itu selayaknya BN dicampakkan ke longkang.

Sumber: harakahdaily.net

silap sendiri ke?

ambik mudah atau tak ambik pusing sering kita lakukan.
dalam banyak hal, samada kita terlupa atau terlepas pandang
dan kadangkala kita memang sengaja tak ambik tahu pun pasal
sesuatu tu. mudahnya, kalau sesuatu tu kita rasakan taklah penting
buat masa ini, kita sememangnya takkan ambik tahu pun. tambah lagi,
pandang sebelah mata pun tidak.

inilah agaknya yang aku lakukan beberapa minggu lalu.
MFI buka kaunter utk Tabung Kebajikan Siswa pun aku tak tahu.
tapi memang aku tak tahu sebenarnya, bukan tak ambil pusing!
yang dibengangkan ialah pihak TKS(Tabung Kebajikan Siswa) tak buat
pengumuman kat portal MFI iaitu kat 'e-citie'. mana la aku nak tahu semua tu.
balik-balik, aku yang disalahkan sebab katanya tak ambik tahu dan buat mudah je
dengan mnde tu. tak apalah, mulut masing2 kan.

apa yang dikesalkan ialah bil klinik aku yg seratus lebih tu dah jadi pekasam, tak boleh nak tuntut gantirugi dek kerana tidak membayar TKS yg hanya RM2 itu.

Menyesalnya...
adoyai...

MU 3-1 ManCity (Carling Cup)

Perlawanan yang cukup mendebarkan dimana ManUnited berjaya memusnahkan impian Manchester City untuk berada di pentas Final Piala Carling awal pagi tadi.
Gol dari Wayne Rooney pada saat-saat akhir perlawanan membawa Manchester United ke pentas Final Piala Carling bertemu Aston Villa.

Terdahulu, ManUnited meledak dua gol dari jaringan Scholes dan Carrick sebelum Tevez merapatkan kedudukan dengan agregat 3-3.
ROONEY menjadi watak penting pagi tadi dengan tandukan padu menewaskan penjaga gol Manchester City, Shay Given!

video
gol dari Paul Scholes...

video
gol dari Michael Carrick...

video
gol TEVEZ...

video
gol kemenangan dari ROONEY!!!

Whats, OPERATION???!!!!!!!!!!!!

Lamanya rasa tak menulis.
bnyk juga perkara yg berlaku dua tiga menjak ni.
laptop buat masalah.
masalah FYP yang asalnya nampak mudah, sebenarnya menyusahkan.
subjek2 MFI yg belum dihabiskan.
masalah keluarga yang berpanjangan dan tak mungkin akan berkesudahan tu!

dan yang terbaru, aku disuruh doktor menjalani satu pembedahan
secepat yang mungkin.
apa??? PEMBEDAHAN?????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

TAK MUNGKIN AKU!!!!!!!!!!!!!! TIDAK!!!!!!!!!!!!!!!

entah la...aku pun tak tahu mcm mana ianya terjadi.
kesakitan yang aku alami rasanya dah lama.
tapi aku buat tak tahu je selama ini, bercampor dgn aku ni memang
malas nak jmpa doktor sebenarnya.
sampai satu ketika terdetik kat hati nak buat pemeriksaan
kat klinik.

kusangkakan panas hingga ke ptg rupanya hujan di tengahari.
lain yang jadi, sampai je kat klinik tu dlm pkul 10pg...doktor suruh aku
bukak seluar...dia tengok-tengok kat bahagian 'tu',
lalu kes aku dirujuk ke bhgn pakar di tingkat atas klinik tu.temujanji dibuat.

pukul 2ptg, aku datang kembali ke klinik tadi dan doktor pakar tu
pun tengok-tengok sekejap kat bahagian 'tu' lantas dengan selambanya
menyuruh aku menjalani satu pembedahan secepat yang boleh.
tak ade perasaan betol punya doktor, isk isk isk!!!
bagi la nasihat ke, kata-kata hikmat ke...baru la suruh bedah..
ini tidak, nak buat pembedahan mcm nk suruh makan ubat!

apa lagi..aku pun memang kecut perut...dah la nak gi jumpa doktor
pun dah takot, ni kan pulak nak buat pembedahan...
boleh melayang nyawa aku tu!

dua tiga hari pikir punya pikir,
aku tak akan menjalani pembedahan tu.
TAKOOT!!!

sekarang aku mencuba rawatan dari HPA yang menggunakan
herba asli bumi.
apa yang disarankan oleh seorang pengamal perubatan HPA atau dipanggil Herbalis
ialah aku disuruh makan ubat Tuju Angin 6 biji satu hari, 3biji
waktu pagi dan 3biji waktu ptg. selain disuruh makan pisang
dalam kadar yg bnyk setiap hari dan urut bahagian 'tu' dengan
Minyak But-but dari HPA.

apa yang penting, aku perlu yakin dgn perubatan herba nidan juga dgn kuasa dari Allah.
ini juga adalah peluang untuk aku memantapkan diri dengan HPA sbb aku dah menjadi ahlinya
sejak setahun yang lalu. harap-harap HPA dapat menolong aku
dan dengan kuasa dari Allah jualah aku memohon perlindungan
dan keselamatan.

InsyaALLAH dan harap-harap aku kembali normal mcm orang lain.
Amin...

MU 4-0 HullCity

Perlawanan ni sebenarnya berlangsung pada 23 Januari lalu. Manchester United menang dgn jaringan 4-0 hasil gol sumbangan dari ROoney.

video


video


video


video

ROOOOOOOOOOOOOOO...ROOONEY!!!!!!!!!!!!!

ISLAM dipermainkan

Lama tak berpolitik sejak sibook berfacebook dua tiga minggu kebelakangan nih. politik dan ISLAM tak dapat dipisahkan.

kita kini dibelenggu oleh pelbagai masalah tentang ISLAM,serangan terhadap org2 Islam Palestin terus-menerus berlaku dan yang terbaru ialah tentang isu kalimah ALLAH membelenggu Malaysia.






walauapapun, kita sebenarnya tak sedar yang ISLAM itu dipermainkan sewenang-wenangnya, hanya di depan kaca mata kita sahaja. sedih kan, mudahnya ISLAM dipermiankan sekarang. permainan bersandiwara yang wujud di depan mata kita ni pun masih lagi dikaburi oleh kebodohan manusia-manusia seperti kita.

lihat sajalah apa yang berlaku kepada 'first lady' negara iaitu Puan Seri Cantik ROsmah nan satu ini. seingat baru-baru ni,beliau dengan suami tersayang telah selamat menunaikan umrah di Makkah. tapi apa dah jadi sekarang takkanlah semasa umrah je kena pakai tudung. kemana perginya tudung tu selepas mengerjakan umrah dan yang penting sekali selepas balik ke Malaysia.takkan la panas sangat cuaca di Malaysia ni kot!


inilah muka depan Utusan Meloya hari ini!

sungguh menyedihkan jika inilah corak Islam satu Malaysia yang ingin dibawa dan diketengahkan oleh Rosmah kepada khalayak Islam Malaysiasetelah didokumentarikan semasa umrah di Makkah baru-baru ini. apa nak jadi ni, boleh ke kita berkata yang hanya semasa beribadat sahaja kita kena menutup aurat tetapi bila selesai beribadat contohnya solat, kita boleh buang tudung. kalau beginilah caranya, mautlah ISLAM di Malaysiakalau dibiarkan!

Nauzubillah...

MU 1-2 ManCity (Carling Cup)

Manchester United gagal menewaskan musuh setempat iaitu ManchesterCity dalam perlawanan pertama separuh akhir Piala Carling malam semalam. walaupun mendahului hasil gol dari Ryan Giggs, tetapi ketajaman penyerang MU dahulu iaitu CarlosTevez membantu ManCity memperoleh dua gol.

video
gol pendahuluan dari Ryan Giggs!

video
penalti dari Tevez..

video
gol kemenangan juga dari Tevez...!

JUMPA LAGI DI PERLAWANAN KEDUA NANTI!!!

MU 3-0 Burnley

Game ni berlangsung pd hari sabtu lalu 16hb Januari 09. Manchester United menggunakan sepenuhnya peluang untuk menewaskan Burnley di tempat sendiri dgn jaringan 3-0. semua gol dijaringkan pd separuh masa kedua. gol disumbangkan oleh Berbatov, Rooney dan permata hitam terbaru MU iaitu Diouf!!!

video
gol pertama oleh BERBAtov...

video
ROONEY menyumbangkan golnya...


video
gol cantik ketiga dari permata hitam baru iaitu Diouf...

MU 1-1 Birmingham

Game pd 9hb Januari 09 yang lalu. Manchester United tidak menggunakan peluang terhidang untuk memintas Chelsea selepas hanya sekadar seri dgn Birmingham. banyak pasukan tidak bermain pd minggu ini kerana masalah salji di Britain.

video
gol pertama dr Birmingham!


video
gol penyamaan dari ManUtd...nasib seri!

No Singapore Robotics Games (SRG)!!!

17 January 09
this is the saddess part of our project development. our project(Wall climbing robot) including all the project for Singapore Robotics Games(SRG) is cancelled due to the shortage of budget that cannot be support by the Universiti Kuala Lumpur. we got this news a few days ago after a long time of holiday that is given by the supervisor to us. therefore, this is the means that we have to accept after a shock holiday that our supervisor give. SAD!!!
and...we have to finish our project as the FinalYearProject that we have proposed first.
below is the works thay we have finish before we start a break about a month ago:

21 December 09
today, we go to the robocon lab for the testing of the programming that we have do it before. the used of power supply is very important because we can try or testing the function of the programming properly. the testing is successfull but there is a problems that we have to concern a lot.

there is a problem for the supply of the robot. the rechargeable battery is unable to supply the volage for 4 main circuit of the robot. the current is unable to give it 'power' to control all the circuits. therefore, we used another supply for the solution, that is 9V battery. 9V battery is used to control 2 circuits that are SK40A circuit and sensor circuit. the rechargeable battery is used to control the servo motor circuit and the SC16A circuit.


19 & 20 December 09
for this two days, we concentrate to the study or revision about the programming of the robot. we have try a lot of method or step to know the exact solution or program for the programming of our wall climbing robot.

we got a sample source code that is supplied by the Cytron Malaysia for the single servo motor and the SC16A board. Sample source code for control single servo motors is using delays by the PIC 16F877A with 20MHz. We have try the sample source code of servo motor using the SK40A board. The sample source code for SC16A is used to control 16 servos using PIC 16F877A. We have to try for adjusting the programming for control 4 servo motors because the robot is used only 4 servo motors to operate.


16 December 09
today is the second meeting for our project that also for Singapore Robotics Competition (SRG). the meeting progress cover the budget that will be used and the budget that have already used in our project. all the supervisor mention that we must settle all the mechanical part of the robot as fast as possible.

after meeting, we continue the process of building the last section of the stage that is section B. the weather today is very clear and there is simplify our work while using the electrical machine. at last, all the section have been done successfully by us.





15 December 09
today, we got the very needed material for the last section of the stage. that is the perspect sheet that we ordered a month ago. that perspect sheet is Length : 2000 mm length, 800 mm width and 13 mm thick.

after we got it from the technician, we continue the last process of stage construction that is building the section B of the stage by using that perspect sheet. however, the process is postponed due to the lightning during the process that cause the danger situation while using the electrical machine like drill machine and related equipment. we stop the process and will continue it on another day.



another work that we have done today is improve our circuit design of the 4 main circuit of wall climbing robot. the work include the space that is need to be reduce due to the small space on the circuit board.


14 December 09
today, the first thing that we do is go to the Astana Digital to find a lot of components and material that is very needed in making the 4 main circuit of wall climbing robot. however, not all the components is supplied by Astana Digital and therefore, we have to wait to get it on another day.

we also making the bracket for the battery that will be used in the robot. all the material for this process is supplied by the technician.

MU 0-1 Leeds (FA Cup)

Manchester United menerima padah malam kelmarin apabila dikalahkan pada pusingan ketiga Piala FA Inggeris kepada kelab divisyen 3 iaitu Leeds United. MALUNYA!!!!

video
padan muka MU sbb main sambil lewa sngt!!!

MU 5-0 Wigan

Perlawanan ni berlangsung 30 Disember lalu. Manchester United mudah mengalahkan Wigan dengan 5 gol tanpa bolos.

sama2 kita saksikan gol2nya!!!
video


video


video


video


video