POLIS tembak orang awam


Sedih, kecewa pun ada mendengarkan kejadian ngeri ini.
Seorang budak muda, AminulRashid yang baru mengenal dunia diusia 15 tahun sudah meninggalkan dunia dalam keadaan mati yang tidak tersangka-sangka.

Bukannya menyangkal takdir dari Ilahi yang menetapkan ajal budak berkenaan, tapi dimana kredibiliti anggota POLIS MALAYSIA yang dikatakan berintegriti dan berdisiplin setaraf polis antarabangsa. Sebelum ini, aku sentiasa berasa kurang percaya yang POLIS MALAYSIA suka sangat menendang atau memukul orang bila orang yang ditahan itu dapat ditangkap. Mungkin ingin melepaskan geram dengan penat lelah mengejar orang yang ingin ditahan.

Melihat kepada salinan report berikut mengukuhkan lagi kenyataan bahawa POLIS MALAYSIA ni seperti yang didakwa.

SALINAN REPORT KAWAN ADIK AMINULRASHID
"Pada 26/04/2010 jam lebih kurang 12:00 pagi saya keluar menaiki kereta kawan saya bernama AMINUL RASHID BIN HAMZAH pergi ke sek 7 Shah Alam kedai mamak Ali Corner untuk berjumpa dengan kawan saya bernama Mohd Basir yang mengalami masalah motor pancit.

Semasa hendak pergi ke tempat kawan saya, kami telah tergesel dengan sebuah kereta nombor pendaftar dan jenis kereta tersebut tidak ingat menyebabkan AMINUL RASHID menjadi takut dan melarikan diri untuk balik ke rumah di Sek 11 Shah Alam.

Selepas keluar dari kedai mamak, kami dikejar oleh beberapa buah m/sikal no. tidak ingat kemungkinan kawan-kawan kepada kereta yang kami gesel tadi. Sampai berhampiran Bulatan Kayangan di Sek 12 Shah Alam, salah sebuah m/sikal tadi hendak memotong kereta kami tetapi terlanggar bahagian belakang kereta menyebabkan penunggang m/sikal terjatuh.

Oleh kerana terlaku takut, AMINUL RASHID memandu ereta dengan laju dan memotong sebuah kereta Polis MPV menyebabkan kereta polis tersebut mengejar kami. AMINUL RASHID menjadi bertambah takut dan membawa kereta dengan laju tanpa menghiraukan keselamatan kami dan juga orang awam. Kereta polis terus mengejar kami sehingga ke Stesyen Minyak Caltex Sek 11 dan saya terdengar tembakan bertubi-tubi mengenai tayar belakang kereta menyebabkan kereta yang dipandu AMINRUL RASHID terhoyong-hayang dan tergelincir dan masih dapat dikawal.

Dan semasa saya terdengar tembakan kali terakhir terkena pada kepala AMIRUL RASHID menyebabkan beliau jatuh diatas riba saya dan saya nampak bahagian belakang kepala AMINUL RASHID berlubang dan berdarah. Kereta kemudiannya tidak dapat dikawal lalu terlanggar tembok rumah orang lalu berhenti.

Saya keluar dari kereta untuk menyerah diri saya dan salah seorang daripada anggota Polis menendang saya dan belakang dan kemudiannya Polis yang lain terus terus memukul dan memijak saya beramai-ramai. Saya meronta-ronta dan dapat melarikan diri daripada anggota Polis tersebut lalu balik kerumah. Saya mendapat cedera di tangan kanan, kaki dan sakit kepala. Tujuan saya buat laporan adalah untuk menceritakan semula perkara sebenar yang berlaku ke atas diri saya dan kawan saya yang…"

Salam 1Malaysia!!!

Pakatan Rakyat tewas kali ni

Keputusan diumumkan nyata berpihak kepada BN dalam Pilihanraya Kecil kali ini.
Dato' Zaid Ibrahim dari PKR tewas dengan undi majoriti 1725.

PKR - 23,272
BN - 24,997
Majoriti - 1725

Alhamdulillah.
Walaupun kalah, Pakatan Rakyat masih boleh menarik nafas lega kerana undi majoriti masih lagi berada dari lingkungan luar kawasan Felda. Janganlah difikirkan sangat akan kekuatan Felda itu sendiri. Felda lah satu-satunya kubu kuat UMNO BN yang terdiri dari majoriti orang Melayu dan asli.

Seorang rakan sempat berbisik tadi. Beliau berkata bahawa, itulah kesan penubuhan Felda yang menyimpan ribuan penyokong UMNO BN yang diasaskan oleh bekas Perdana Menteri dahulu, kalau tak silap Tun Abdul Razak. Orang-orang Felda ni memang dah menjadi lumrah kehidupan mereka menyokong UMNO BN yang sememangnya menjadi 'tuan tanah' atau tokei kepada mereka.

D. U. I. T (duit) atau wang menjadi asam garam politikUMNO BN! Bila rakyat dah diberikan sejumlah wang yang boleh membuatkan mereka jadi kaya sekejap, comfirmlah gelap mata jadinya. Tentu sekali segala kesalahan BN dapat dimaafkan. Rm 50, 000 tu.... Rm 1000 telah diberi tunai manakala Rm 49, 000 lagi kalau BN menang kalau tak menang tak dapat! Orang gila pun akan undi BN! Sape nak lepaskan duit.PKR setakat bagi air free, BN bagi Rm 50 000 x 263 = Rm 131 500 000 fuh gila dahsyat! Malah 363 x Rm 160, 000 lagi bakal menyusul! Memang tak terdayalah PKR nak lawan BN berbelanja sebesar itu semata-mata untuk Pilihanraya Kecil.

Kalau dilihat, Undi PKR berbanding PRU tempoh hari mencatatkan peningkatan iaitu dari 23 177 undi kepada 23272, tetapi BN juga yang menang jelas sekali Najib sanggup berbelanja besar untuk mengubah keadaan daripada 50-50 kepada menjadi sedikit kelebihan kepada BN walaupun dengan jumlah wang yang banyak. Tahniah kepada Dato' Najib!


Tak mengapalah kita dah kalah apa nak buat, kita pun memang dah biasa kalah. Cuma apa yang berlaku seharusnya dijadikan pengajaran, kebanyakkan penduduk felda kurang dapat maklumat, Pakatan Rakyat harus lebih keras berusaha pada masa akan datang!

Tunggu PRU seterusnya!!!

MU 3-1 Tottenham Hotspurs

Manchester United terus menghimpit Chelsea bagi perebutan takhta liga apabila kemenangan berpihak kpd ManU pada aksi kelmarin.

Go Manchester!!!!

video


video

video

video

We Proud to have You ManUnited!!!

Melampaunya...PM Minum ARAK!


Permainan tuduh-menuduh mengenai isu meminum arak terutamanya yang diterima oleh Dato' Zaid Ibrahim seakan-akan suatu perlumbaan mengejar siapa sebenarnya yang lebih alim dan mulia disisi Allah. Namun, kemuncaknya hati ini terasa terpanggil setelah tadi terdiam seketika selepas didedahkan bahawa semua bekas Perdana Menteri kita pernah meminum arak kecuali PakLah. Maknanya, Tunku Abdul Rahman, Tun Hussein Onn, Tun Abdul Razak dan Tun Mahathir semuanya pernah minum arak ke?

Beberapa hari yang lalu, blog milosuam telah mendedahkan yang PM kita sekarang ni pun pernah meminum ARAK bersama PM Jepun!

Bagaimana reaksi anda bila diberitahu sedemikian?
Dimana moraliti anda sebagai seorang ISLAM yang menaruh kepercayaan tinggi terhadap pemimpin setinggi Perdana Menteri itu. Bukan calang-calang orang seperti PM tu. Orang tertinggi negara setelah Raja berperlembagaan.

Merujuk kepada laporan Malaysiakini hari ini, Dato' Mustafa Ali membuat pendedahan bahawa semua Perdana Menteri selain PakLah pernah meminum arak. Apa yang lebih mengukuhkan lagi hujah bahawa beliau sendiri pernah melihat dengan matanya akan perlakuan sumbang dan hina bekas-bekas PM kita itu. Nauzubillah!

Tambah Dato MustafaAli lagi, kalau hendak diikutkan, ini tidak termasuk dengan dosa-dosa lain selain meminum arak. Mudah kata, tiada pemimpin utama Umno yang bebas daripada tiga lagi "dosa", iaitu "rasuah, judi dan perempuan." "Kadangkala empat (dosa) sekali gus ada pada seorang pemimpin UMNO tu.

Sebenarnya susah juga hendak dipercayai kerana selama ini, pentadbiran Malaysia nampaknya licin dan berjalan lancar tanpa ada sesiapa yang berani membuat pendedahan seberani ini. Namun, mengambil kira yang Dato Mustafa Ali pernah berada dalam kerajaan ketika PAS bergabung dalam BN sekitar tahun 70-an, rasanya tak mustahil yang semua ini hanyalah 'gurauan' Dato Mustafa Ali. Takkanlah Dato Mustafa Ali sanggup menipu mengenai perkara-perkara besar seperti minum ARAK ni. DOSA besar tu kalau memfitnah.

Menambahkan lagi keyakinan, tak ada pula sebarang tindakan menyaman yang dilakukan oleh UMNO BN ni, semacam mengiyakan sahaja pendedahan tersebut tanpa ambil peduli akan cakap-cakap masyarakat ISLAM di Malaysia. Malunya!

Al-Fatihah buat Achik Spin


Namanya tak usah disebut kepada peminat seni Malaysia.
Pasti yang ramai mengenalinya.
Semalam kita dikejutkan lagi dengan kehilangan sebutir bintang
dengan kembalinya Achik sebagai penggiat seni negara.
Beliau pergi meninggalkan seorang isteri dan dua orang anak.

Beliau terbunuh setelah keretanya terbabit dalam kemalangan di lebuhraya ketika hendak pulang ke rumahnya di Negeri Sembilan.

Teringat lagi lagu-lagu merdunya seperti Buah Hati Diambil Orang, Malam Semakin Dingin dan Utusan Rindu yang pernah suatu ketika dulu menjadi halwa telinga aku.

Pemergiannya mengikut jejak Din Beramboi yang baru sahaja pergi meninggalkan kita.
Nampaknya, sekarang musim artis meninggal dunia.
Innalillah.

Moga dirinya ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.
Amin....

MU 1-0 ManCity

Perlawanan derby yang amat mendebarkan,
dan keputusannya hampir sama dengan keputusan lalu dimana
Manchester United memperoleh gol di saat-saat akhir permainan.
Thanks SCHOLES!!!

video

PEMBURUAN TAKHTA LIGA MASIH BERTERUSAN...

Malangnya Malaysia jadi PakTurut Amerika!

Sedih dan pilu bilamana negara kita, yang dilabel sebagai kononnya sebuah negara Islam tidak berpendirian tegas dalam isu keamanan sejagat atau lebih tepat lagi disebut isu nuklear.

Malang...Malang....dan Malang!!!! Amat malanglah bagi rakyat dan umat Islam di negara ini kerana mempunyai kerajaan yang menjadi pak turut Washington dengan menzalimi keseluruhan rakyat Iran yang tidak berdosa.

Sehinggakan Agensi Berita Asing, AFP melaporkan bahawa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak pernah mengarahkan syarikat petroleum negara, Petronas untuk memberhentikan penjualan minyak kepada Republik Islam Iran. Kalau apa yang dikatakan AFP itu benar, maka Perdana Menteri seharusnya menjawab tuduhan tersebut, tetapi malangnya dan amat malang sekali, Perdana Menteri senyap seribu bahasa. Sama lah juga dengan isu royalti minyak, Perdana Menteri kelu tak berjawab!

Kita seharusnya mengambil sikap yang sama dengan Republik Turki yang konsisten, berani dan tegas bahawa hak penyelidikan dan pembangunan teknologi nuklear untuk tujuan keamanan tidak seharusnya diganggu-gugat oleh mana-mana pihak. Apa yang paling dikesalkan ialah regim zionis haram Israel yang terbukti telah dan sedang bertindak ganas tanpa batas tamadun manusia pula dibiarkan bermaharajalela dengan mempunyai teknologi nuklear sekian lama tanpa pula dikecam oleh mana-mana pihak di Washington.

Apa yang lebih buruk ialah dalam masa yang sama, kerajaan Malaysia yang sentiasa 'lemah-lembut' juga telah gagal untuk menyuarakan tekanan kepada regim zionis Israel dalam persidangan Nuclear Summit 2010 di Washington sekarang ini.

Inilah yang sebenarnya menjadi punca krisis keamanan dunia di waktu ini iaitu ISRAEL LAKNATULLAH bermaharajalela di muka bumi Allah ini.

MU 0-0 Blackburn

Perlawanan ni berlangsung pada Ahad yang lalu.
Kesudahannya hanya seri yang diperoleh.
Ketiadaan Rooney menampakkan dengan jelas akan kerapuhan serangan Manchester United.

FINAL yang pasti tiba

Namaku x perlu disebutkan..
Dengar suara pasti kau kenal aku..
Hidupku x perlu dibayangkan..
Arghh..!!!
Macam-macam ada..

Macam pernah dengar je kata-kata tadi.
Aku pun tak tahu kata-kata sape yang aku ambik.
Sedap didengar, terus tangkap dalam kotak fikiran...
Aku copy & paste saje.

Bermalas-malasan di atas blog ni.
Menunggu hari Final yang akan tiba tak lama lagi.
Moga segalanya berjalan baik.
Amin.


MU 3-2 Bayern Munich (tewas agregat 4-4)

Manchester United akhirnya terpaksa akur dengan sistem kelebihan jaringan tempat lawan dalam perlawanan UEFAChampions League. Walaupun menang dengan keputusan 3-2 namun kelebihan jaringan tempat lawan memihak Bayern Munich. Walaupun ManUnited mendahului 3-0 pada awalnya, tapi itulah bolasepak, bolanya bulat dan tiada siapa tahu keputusan akhirnya.
video

video

video

video

video

GO MANUNITED!!!
Walaupun kalah, kita tetap juara di England!!!

Al-Fatihah buat Din Beramboi


Arwah sentiasa membuat kita ceria.
Walauapapun perasaan kita, beliau tetap menghiburkan kita seadanya beliau dahulu.

Rasanya masih belum terlambat untuk buat ucapan takziah buat seluruh ahli keluarga Din Beramboi atau nama sebenarnya, Mior Ahmad Fuad Mior Badri di atas pemergian insan teristimewa ciptaan Allah itu.

Beliau pergi meninggalkan kita pada 2 April yang lalu setelah hampir 4hari bertarung dengan nyawa di Hospital Selayang.

Begitulah cerita kisah suka-duka manusia. Allah tidak pernah sesekali 'berlawak' apabila mengambil nyawa setiap umatNya. Tak kira siapa beliau dan tak kira dimana beliau berada. Apa yang disedihkan ialah, Allah mengambil nyawanya tatkala beliau masih mampu bergelak ketawa bersama semua orang. Bukan menyangkal kuasa Allah, tapi itulah bukti Allah mampu dan boleh berbuat apa sahaja walau umatNya di dalam keceriaan sekalipun.

Semoga rohnya ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.
Amin...

MU 1-2 Chelsea


CLASH of THE TITANS semalam menyebabkan Manchester United
terpaksa melepaskan takhta EPL sekejap kot kepada Chelsea.
video

video
GOAL OFFSIDE!!!
pengadil buta...

video

Ingat Chelsea boleh JUARA la ni???
NO WAY!



Sultan Pahang silap ke?


Peminum Arak diberi hukuman menjalankan kerja-kerja khidmat masyarakat?
Macam tak logik aje.
Betul ke ni wahai Sultan Pahang, ampun jika patik tersalah kata.

Seorang peminum arak iaitu bekas model sambilan, Kartika Sari Dewi Shukarnor dikenakan hukuman tersebut di Rumah Kanak-Kanak Tengku Ampuan Fatimah, Kuantan selama 3 minggu.

Pada asalnya, dia dikenakan hukuman 6 sebatan oleh Mahkamah Syariah Pahang tetapi atas alasan apa, dia dikenakan hukuman sedemikian, walhal dia sendiri meminta dikenakan hukuman berdasarkan Hukum ISLAM. Dia juga pernah berjumpa TokGuru Nik Aziz untuk mendapat penjelasan lebih lanjut mengenai hukuman yang dirayunya itu.

Adakah Sultan Pahang berdosa dalam isu ini, kerana jika sesuatu Hukum Islam dijatuhkan, tiada siapa yang boleh menghalangnya atau memindanya waima Ketua Negara sekalipun. Merujuk kepada artikel ini , Sultan Pahang dan Muftinya adalah berdosa dan perlu bertaubat.

sumthing'

Entah kenapa aku rasa macam banyak je buat salah dengan orang.
Dengan Allah, of course la ade buat salah atau dengan kata lain ada dosa kecil.
Tak semua manusia tu sempurna kan, waima Sultan pun ade buat salah.
InsyaAllah hilang lah dosa kecil tu kalau rajin solat, berdoa dan ambik wudhuk'atau beribadah kepadaNya. Tapi dosa dengan seseorang takkan terampun jika tiada kemaafan diberi atau dipohon.

Dah lama tersimpan rapi akan apa yang aku rasa ni.
Oh Tuhan, kalau ade aku buat kesalahan pada seseorang,
Kau tunjukkanlah jalannya...Amin.

Makin lama disimpan, semacam ade suatu batu yang menekan.
Bersalahkah aku pada seseorang? atau pada sesuatu?

Hidup aku ni bukanlah complicated sangat, simple saje aku rasa.
Bukan susah pun.
Pergi kelas, balik kelas, makan tido, beramal ibadah, buat itu ini dah habis satu hari.
Tapi kenapa macam ade sesuatu je ni.

HELP ME GOD!!!

Test Robotics di AprilFOOL

TAK BAIK SAMBUT APRILFOOL!!!
(ni yang aku dgr dari kawan2 la, sebab musababnya taklah diketahui,
mungkin utk mengelakkan perkara2 yang tak diingini daripada berlaku kot,
maklumlah APRILFOOL ni la masanya org nak kenakan org)

Alhamdulillah,
aku baru sahaja selesai menjawab test seterusnya utk semester ini.
test di malam AprilFOOL!

nilah subjek yang aku drop asalnya pada semester lepas.
sebab aku rasa memang susah nak carry sbjek ni dulu.

rupanya taklah susah sangat Robotics ni,
cuma kena la pandai menjawabnya.
main2 dengan paksi dan imaginary yang penting.
nasib baik jugaklah aku studi, kalau tidak.....(sambung sendiri)

Wassalam...