Melampaunya...PM Minum ARAK!


Permainan tuduh-menuduh mengenai isu meminum arak terutamanya yang diterima oleh Dato' Zaid Ibrahim seakan-akan suatu perlumbaan mengejar siapa sebenarnya yang lebih alim dan mulia disisi Allah. Namun, kemuncaknya hati ini terasa terpanggil setelah tadi terdiam seketika selepas didedahkan bahawa semua bekas Perdana Menteri kita pernah meminum arak kecuali PakLah. Maknanya, Tunku Abdul Rahman, Tun Hussein Onn, Tun Abdul Razak dan Tun Mahathir semuanya pernah minum arak ke?

Beberapa hari yang lalu, blog milosuam telah mendedahkan yang PM kita sekarang ni pun pernah meminum ARAK bersama PM Jepun!

Bagaimana reaksi anda bila diberitahu sedemikian?
Dimana moraliti anda sebagai seorang ISLAM yang menaruh kepercayaan tinggi terhadap pemimpin setinggi Perdana Menteri itu. Bukan calang-calang orang seperti PM tu. Orang tertinggi negara setelah Raja berperlembagaan.

Merujuk kepada laporan Malaysiakini hari ini, Dato' Mustafa Ali membuat pendedahan bahawa semua Perdana Menteri selain PakLah pernah meminum arak. Apa yang lebih mengukuhkan lagi hujah bahawa beliau sendiri pernah melihat dengan matanya akan perlakuan sumbang dan hina bekas-bekas PM kita itu. Nauzubillah!

Tambah Dato MustafaAli lagi, kalau hendak diikutkan, ini tidak termasuk dengan dosa-dosa lain selain meminum arak. Mudah kata, tiada pemimpin utama Umno yang bebas daripada tiga lagi "dosa", iaitu "rasuah, judi dan perempuan." "Kadangkala empat (dosa) sekali gus ada pada seorang pemimpin UMNO tu.

Sebenarnya susah juga hendak dipercayai kerana selama ini, pentadbiran Malaysia nampaknya licin dan berjalan lancar tanpa ada sesiapa yang berani membuat pendedahan seberani ini. Namun, mengambil kira yang Dato Mustafa Ali pernah berada dalam kerajaan ketika PAS bergabung dalam BN sekitar tahun 70-an, rasanya tak mustahil yang semua ini hanyalah 'gurauan' Dato Mustafa Ali. Takkanlah Dato Mustafa Ali sanggup menipu mengenai perkara-perkara besar seperti minum ARAK ni. DOSA besar tu kalau memfitnah.

Menambahkan lagi keyakinan, tak ada pula sebarang tindakan menyaman yang dilakukan oleh UMNO BN ni, semacam mengiyakan sahaja pendedahan tersebut tanpa ambil peduli akan cakap-cakap masyarakat ISLAM di Malaysia. Malunya!