ISLAM dipermainkan

Lama tak berpolitik sejak sibook berfacebook dua tiga minggu kebelakangan nih. politik dan ISLAM tak dapat dipisahkan.

kita kini dibelenggu oleh pelbagai masalah tentang ISLAM,serangan terhadap org2 Islam Palestin terus-menerus berlaku dan yang terbaru ialah tentang isu kalimah ALLAH membelenggu Malaysia.






walauapapun, kita sebenarnya tak sedar yang ISLAM itu dipermainkan sewenang-wenangnya, hanya di depan kaca mata kita sahaja. sedih kan, mudahnya ISLAM dipermiankan sekarang. permainan bersandiwara yang wujud di depan mata kita ni pun masih lagi dikaburi oleh kebodohan manusia-manusia seperti kita.

lihat sajalah apa yang berlaku kepada 'first lady' negara iaitu Puan Seri Cantik ROsmah nan satu ini. seingat baru-baru ni,beliau dengan suami tersayang telah selamat menunaikan umrah di Makkah. tapi apa dah jadi sekarang takkanlah semasa umrah je kena pakai tudung. kemana perginya tudung tu selepas mengerjakan umrah dan yang penting sekali selepas balik ke Malaysia.takkan la panas sangat cuaca di Malaysia ni kot!


inilah muka depan Utusan Meloya hari ini!

sungguh menyedihkan jika inilah corak Islam satu Malaysia yang ingin dibawa dan diketengahkan oleh Rosmah kepada khalayak Islam Malaysiasetelah didokumentarikan semasa umrah di Makkah baru-baru ini. apa nak jadi ni, boleh ke kita berkata yang hanya semasa beribadat sahaja kita kena menutup aurat tetapi bila selesai beribadat contohnya solat, kita boleh buang tudung. kalau beginilah caranya, mautlah ISLAM di Malaysiakalau dibiarkan!

Nauzubillah...

0 KOMEN: