Fenomena MaherZain!


Sape Maher Zain ni? Saya yang tanya dan saya akan jawab sendiri. Dia merupakan seorang rakyat Lubnan. Namun pada usianya 8tahun, dia dan keluarga telah berpindah ke Sweden dan proses pembelajaran Maher Zain pun beralihlah ke Sweden. Ketika usianya 10 tahun, dia telah mendapat keyboard pertamanya yang merupakan inspirasi untuknya bermain muzik. Dia juga merupakan Sarjana dalam bidang Kejuruteraan Aeronautik. Bukan calang-calang orang nih!

Sejak dua menjak ni, orang Malaysia macam dah gila dengan fenomena nasyid dari Maher Zain. Ermm... Termasuklah saya sebenarnya. Lagu-lagu yang dibawa sangat berkesan dalam jiwa masyarakat kita ni, selain dari susunan rentak nasyidnya yang menarik. Kebanyakan remaja Islam mengenali Maher Zain ni. Bila ditanya,"kenal tak Maher Zain"...pasti mereka jawab "Mesti la!"..

Beberapa minggu sudah, banyak konsert Maher Zain dibuat di Malaysia. Tapi kerana harga tiket teramat mahal dan kesuntukan masa, tak dapat turut serta.

Sebenarnya, sejak dua tiga menjak ni juga saya sangat mudah untuk tidur bila mendengar lagu Maher Zain ni. Mulanya tak sedar kenapa mudah sangat nak tidur malam. Dua tiga hari ni baru perasan akan perubahan ni. Sebab setiap malam sebelum tidur, lagu Maher Zain nilah akan mengulit diri. Mujarab juga ubat tidur malam ni.

Jadi, kalau ada yang susah sangat nak tidur malam tu, cubalah cara saya ni. Namun terdapat lagi sebenarnya cara yang memudahkan kita untuk tidur seperti ambil wudhuk, selawat, mendengar alunan Al-Quran dan memaafkan kesalahan orang...

Selamat mencuba di tempat tidur masing-masing.

0 KOMEN: