Raya pertama...


Raya pertama aku kali ni tak seperti biasa.
Raya kali ni aku cuba meriahkan agar tidak menjadi suram seperti selalu...
Suram seperti biasa aku lalui sejak beberapa tahun yang lalu.
Kelihatannya seakan pelik,
sebab keputusan 'style' beraya tahun ni aku ubah pada saat-saat akhir...

Tak pernah aku buat sebelum ni, beraya sepertimana aku raya pada tahun ni.
Aku tak beraya di kampung, sebaliknya destinasi raya pertama aku kali ni ialah
rumah kakak sulung aku di Felda Chini Timur, Pahang.
Sehinggakan tahun ni adalah pertama kalinya aku tak berbuka puasa di kampung halaman.

Ada banyak tujuan aku ke situ...
Satunya ialah mengeratkan ikatan yang seakan nak putus...
Ikatan antara aku dengan anak2 saudara dan cucu2 saudara aku...
Keduanya mencari sesuatu yang hilang dari simpanan aku sejak beberapa tahun yang lalu...

sampai jua...hampir 45minit utk sampai kesini dari simpang utama.


insan yang aku nk jmpa sangat2...kakak sulung aku, Puan Hasnah.


ni bukan anak saudara, inilah gelagat cucu saudara aku...


cucu-cucu saudara ku beraya sakan...


kiri sekali isteri anak saudara aku yang lelaki, selebihnya anak saudara aku yg tgh mengandung!


the latest 'cucu saudara'...


Danish dengan ayahnya, Lan.

Kat sini sebenarnya aku dapat duit raya RM50...
hehe, dah besar pun masih dapat duit raya...
tak sia-sia beraya sejauh ni.

APA YANG AKU CARI DISINI???


Inilah dua keping gambar yang sangat aku cari selama ni...
Gambar insan teristimewa dalam hidup...
Arwah ibu dan ayah.
Gambar atas ialah aku sewaktu kecil dgn arwah ayah ibu serta kakak keenam.
Gambar bawah ialah arwah ibu dengan kakak sulung.

2 KOMEN:

akalili said...

jauhnye encik seepot beraye...n dah ade cucu pon..huhu...neway,muke encik seepot cam mke arwah ayh la..

seepot seedot said...

akalili, tukang komen yg setia.
jauh ke?

dulu sbnrnya ikut muke arwah mak,
tp dh besar ni rsa ikut muke arwah ayah...hehe.