Raya keempat...

Jadual raya keempat ni memang padat.
Dua orang sahabat lama dari Kemaman turun ke Kuala Terengganu untuk beraya.
Aku HOLD dulu semua rumah lain semata-mata nak beraya bersama dua sahabat ni.
Janji pukul 10pg nak sampai Terengganu, tapi sebab jalan sesak akhirnya pukul 11 lebih baru dua sahabat ni sampai.
Jenuh menunggu dari pukul 9pg..
Sampai kat rumah aku, aku layan je diorang.
Makanan memang tak ada sebab kakak aku balik rumah mak mertua dia di Pahang.
Aku pun mana la reti nak masak, kecuali masak air...ermm, maggi tu boleh la.
Yang ada hanya kuih raya je..Padan muka.

Kami pun terus je beraya....


Rumah pertama kami terjah...Rumah si doktor Hanif.
Rumah yang sudah aku pergi pada raya ketiga...
Tapi disebabkan sahabatku datang dari jauh, aku pergi lagi rumah ni.
Buat kali ketiganya...


Seterusnya rumah Ahmad Munzir.
Anak kepada Che Ghani Ambak, orang kuat PAS.


Ni sebenarnya rumah sahabat perempuan di Kampung Darat Pak Chan...
tapi tuan rumah malu nak bergambar.
Kami je yang bergambar.


Tuan rumah ni sporting...
Sahabat sewaktu di SHAMS dulu.
Rumahnya nun disana, Kampung Alor Limbat.



Last sekali...
Secara tak sengaja,
dapat makan-makan di Pantai Batu Burok.
Acara ni aku tak jangka pun.
Sehingga pukul 1pagi baru habis beraya hari ni.
Barbeque ni tajaan seorang sahabat iaitu Adhwa yang belajar di German.

Akhirnya, pkul 2pagi bru sampai di rumah.
Memang beraya sungguh hari ni.
Sebenarnya banyak rumah yang tak dapat pergi hari ni
seperti rumah Mitolib, Imi Iser dan lain2,
disebabkan masing-masing keluar beraya.
Ada yang buat reunion keluarga, reunion sekolah dan lain-lain.
Kesian sahabat-sahabat aku yang datang beraya jauh-jauh ni.

Apapun, hari ni sungguh seronok...beraya sakan.

0 KOMEN: