Raya kelima...

Raya masih diteruskan...
Raya mesti sepuas-puasnya.
Rugi kalau duduk rumah je tengok TV.
TV tengok kita pun ada juga kadang-kadang tu....

Raya kelima ni aku beraya dengan sahabat-sahabat semasa Diploma dan juga MFI.
Hari ni sebenarnya hujan pada awal pagi...Lebat la juga.
Aku dah rasa gelisah pada mulanya, rosak la plan beraya hari ni.
Tapi naseb baik sahabatku, Ahmad Kamrorizuan ada kereta...
Setelah berbincang dan plan rumah mana nak terjah,
aku dgn Kamarol terus beraya.

Ingatkan si Kamarol ni nak terus pergi beraya,
tapi dia datang rumah aku dulu...ada juga org datang rumah aku ni.
Naseb baik la kakak aku dah balik dari rumah mak mertua dia.
Dapat la kami makan pagi berat sikit sebelum pergi beraya...hehe.
Kalau tak macam biasa la...hanya kuih raya je yang ada + air kosong.


Rumah ni wajib aku pergi setiap kali raya...Rumah Ahmad Maududi.


Ni rumah budak kembar...Nasir dan Nazri.
Yang ada hanya Nasir sebab adiknya pergi open house.
Naseb tak runtuh kerusi tu!

Hari ni sebenarnya 5 buah rumah berjaya diterjah.
Hanya dua yang berjaya dirakam sebagai kenangan raya 2010.
Raya masih perlu diteruskan esok.

0 KOMEN: