Anda Suka ROTI BOY?


Tadi sempat membelek beberapa blog terkemuka di tanah air ketika ini. Satu yang menarik ialah tentang perihal status HALAL sejenis roti yang aku rasa telah memakannya beberapa bulan yang lalu di Times Square rasanya. Namanya pun dah sedap, ROTI BOY..sesedap namanya!

Rupanya, tiada logo HALAL JAKIM yang dipamerkan di semua premis-premis yang menjual roti-roti ini, tak kiralah dimana sahaja anda memakannya.

-Ramainya orang!!!-

Menurut sumber, seseorang pernah bertanyakan Manager di Premis Roti Boy di Subang Parade, Subang Jaya tentang ketiadaan tanda halal Jakim tersebut. Menurut Manager tersebut memang mereka tidak mempunyai tanda tersebut.

Seorang pegawai Jakim Putrajaya iaitu Puan Najibah - no tel - 88864851. Menurutnya, pihak Roti Boy setakat hari ini tidak pernah memohon untuk mendapatkan status halal daripada pihak Jakim. Jadi nasihat Pn. Najibah ialah selagi belum terbukti tahap HALALnya produk tersebut sebaik-baiknya kita jangan makan.

Jadi berhati-hatilah semua kerana mencari yang HALAL itu adalah dituntut dalam ISLAM sebagai seorang MUSLIM yang sejati.

2 KOMEN:

BonD JeLLa said...

wohh..g times square dop kabo....

hmm..spjg hayat aku x penoh mkn rotiboi...x wase nk mkn..
mkn donat jer...donat sedap...donat comey...

SEEPOT SEEDOT said...

mana tau zaila duk situ...lain kali,insyaallah akan diberitahu!