TV3 Bersandiwara Lagi


TV3 kembali dengan agenda untuk membantu pihak UMNO-BN dengan menyalah laporkan kebenaran yang terang lagi bersuluh ke atas Pakatan Rakyat. Laporan TV3 dan tuduhan pemimpin BN terhadap calon PAS kerusi Parlimen Bukit Gantang, Dato' Seri Mohammad Nizar Jamaluddin bahawa beliau merampas kuasa masjid sekaligus 'mencelah' ketika majlis membaca Yassin dan solat hajat di Masjid Simpang anjuran Barisan Nasional (BN) adalah tidak benar sama sekali.

Inilah demokrasi UMNO-BN dimana pihak pembangkang tidak diberi hak atau peluang langsung untuk mempertahankan diri sebaliknya terus ditekan dengan pelbagai kritikan yang tidak masuk dek akal. Terbaru ialah, akhbar Harakah diharamkan untuk 3 bulan dan sekarang stesen TV pula membantu usaha ke arah memenangkan calon BN yang akan bertanding di beberapa Pilihanraya Kecil dalam masa terdekat ini.

Berbalik soal TV3 tadi, Dato' Seri Mohammad Nizar sebenarnya dijemput oleh imam supaya mentafsirkan ayat-ayat yang beliau bacakan selama 20 minit sebelum itu dengan diminta supaya tidak menyelitkan elemen politik sebab masjid bebas politik. Sebetulnya beliau tidak merampas mikrofon untuk berucap, cuma memenuhi kehendak imam, untuk mentafsir beberapa ayat Al-Quran selepas selesai mengIMAMkan solat.

Khabarnya, Timbalan Presiden Umno, Muhyiddin Yassin turut hadir dalam program malam itu. Nampaknya pemimpin Umno tak larat nak berdiri selama 20 minit selepas Dato' Nizar menjadi Imam Solat dan akhirnya mereka bangkang pula bila Datp' Nizar nak bagi Tazkirah berkaitan tafsiran ayat berkenaan.

Selama ini, mereka hanya tahu baca Yaasin sahaja. Bila bagi ayat lain mereka sudah ketakutan. Dato' Nizar hanya nak terangkan maksud ayat bukan nak bagi ceramah Politik. Sebenarnya merekalah yang berpolitik, kerana terang-terang anjur majlis Bacaan Yaasin dan Solat Hajat sempena Pilihanraya. Selama ini, tak pernah pun nampak muka pemimpin besar Umno kat situ. Tak pasal-pasal bila Pilihanraya mereka datang buat program Baca Yaasin dan Solat Hajat.

Eloklah baca Yaasin tu, moga dibukakan hati untuk terima kebenaran sebelum mati dan orang lain bacakan Yaasin untuk mereka pula.

Wassalam...

0 KOMEN: