Manchester United Terus Melangkah Bergaya


Satu perkara yang aku tak lupa dalam minggu ni ialah mengenai keputusan seri yang dianggap sudah cukup memadai bagi Manchester United untuk melangkah dengan penuh keyakinan menuju pusingan kalah mati dalam UEFA Champions League musim ini. Keputusan seri 0-0 itu dicatat dalam perlawanan kedua terakhir dalam Kumpulan E menentang kelab Sepanyol iaitu Villareal malam kelmarin...

Macam biasa lah,ancaman Manchester United sudah tentu datangnya dari pemain sensasi ManUtd iaitu Cristiano Ronaldo..malah pengurus ManUtd,Sir Alex Ferguson percaya kekasaran ke atas Ronaldo adalah antara rancangan pasukan Villareal. Ini kerana,Villareal seolah-olah melakukan kekasaran ke atasnya dengan sistematik iaitu sekejap tackle..dan tak lama selepas tu akan tackle lagi.Ia adalah satu taktik dan sebab itu kadang kala pengadil fikir yang dia sengaja menjatuhkan dirinya, menurut Ferguson.

Apa pun,ManUtd sudah boleh menarik nafas lega dengan kemenangan itu yang menjamin kedudukan dalam pusingan kalah mati nanti...dan perlawanan terakhir nanti akan menentukan nasib ManUtd untuk bertemu samada pasukan dari Kumpulan yang lebih sukar atau tidak..GLORY GLORY MANUTD!!!

0 KOMEN: