Silvestre and Berbatov...



Dua nama ni aku rasa tak perlu diperkenalkan lagi pd semua die hard fanz ManUtd...semua dah tahu pasal kedua-dua nama ni..tp ada kisah suka duka disebalik dua nama ni kpd semua peminat ManUtd...yg satu tu akan berhijrah ke ManUtd tp yg tak sedapnya satu org lagi dah pun dijual ke kelab lain...mcm2 kisah laa dgn ManUtd ni..tp kelab ni tetap menjadi pujaan aku selagi ROONEY masih bermain dgn ManUtd...hahaha!!!!

Aku mulakan dulu dgn kisah sedih yg menyelubungi kem latihan ManUtd sejak kelmarin...apa lagi mestilah berita tentang pemergian bintang kesayangan Sir Alex Ferguson suatu ketika dulu,Mikael Silvestre...aku mcm tak percaya yg MAnUtd sanggup jual Silvestre ke Arsenal..mana taknya,Arsenal tu adalah musuh yg nyata dan musuh no 1 ManUtd...aku mulanya tak percaya yg ManUtd jual Silvestre pd Arsenal tp selepas baca BBC Sport dgn website ManUtd baru laa aku percaya..sungguh tak disangka,pemain yg ditatang bagai minyak yg penuh suatu ketika dulu kini dah dijual pd pasukan musuh...tp ManUtd
takkan jual pemainnya dgn sesuka hati...mungkin ada sebab2 yg kukuh knp ManUtd jual Silvestre..seingat aku,Silvestre adalah pemain kedua yg dijual oleh ManUtd kpd Arsenal selepas Brian Kidd pd tahun 1974...satu tempoh masa yg lama tu...tu laa sebabnya,tak mudah ManUtd nak jual pemain kpd Arsenal...
Yang hilang pasti kan tumbuh...apa yang pasti,kem latihan ManUtd mungkin akan kembali ceria dgn kemungkinan penghijrahan Dimitar Berbatov dari Tottenham Hotspurs pd lewat mggu ni...pelbagai andaian semakin kedengaran dgn kemungkinan tersebut dan aku harap akan menjadi realiti beberapa hari lagi....hanya tuhan yg tahu betapa ManUtd memerlukan seorang striker sekarang ni...kalau itu menjadi kenyataan,maknanya ManUtd akan ada 4 orang striker,Rooney Tevez Campbell dengan Berbatov..apa yang penting,aku harap ManUtd akan terus menggenggam erat trofi EPL utk musim ini..dan apa yang penting,kerjasama...APA YANG PENTING..KERJASAMA...hey wonderpet!!!

0 KOMEN: