hikmah di sebalik kejadian...

Mungkin orang beranggapan yang mendung takkan sampai ke petang...panas takkan sampai ke malam dan hujan pun mungkin rintik2 saje...semuanya menggambarkan tentang sesuatu hal yg mungkin berlaku sekejap dan kadang kala boleh jadi lama...mungkin itu gambaran yang boleh diberikan disebalik kejadian kehilang motosikal kesayangan aku tu...perit tu masih tak hilang lagi walau ada org bagi motosikal LC atau Legenda baru ke(ada ke org nak bagi?!@$#$%$^&%)...tapi perkara yang takkan dapat dilupakan tentang motosikal kesayangan aku tu ialah kemalangan yang aku alami bersama motosikal tu...kemalangan ngeri!!!kemalangan yang amat dahsyat yg aku rasa mungkin aku dah tak dapat menulis kat blog ni...tapi semuanya dah tinggal sejarah...hilang tetap hilang,walau jumpa sekalipun aku rasa dah tak masuk dek akal kalau mtosikal aku tu masih dlm keadaan elok...brek dan side mirror ok lagi dan karburator pun tak terusik...bangang la si pencuri tu kalau tak ambik semua benda2 tu!!!tak ke bodoh si pencuri tu kalau dia tak 'sembelih' lagi motosikal aku tu!!!Pencuri Laknatullah...tp takpe,dah rezeki dia...redha dan sabar sentiasa menebal di hati sanubari aku ni...dah la aku tak ambik lagi duit rebat minyak RM 165 tu...harap2 aku dpt ambik lagi duit tu kat pejabat pos,kalau tak...rugi laa jawabnya...melayang rm165 tu!!!!!
Hikmah disebalik kejayaan yang aku katakan adalah...macam mimpi je aku dapat anak saudara baru petang tadi...lelaki pulak tu...tak sangka yang kakak aku tu dah nak melahirkan anak..dah lama tak balik kampung,memang laa tak terasa...hitung punya hitung,dah 26 orang rupanya anak-anak buah aku ni...wow dahsyat betul...bapak saudara pun tak kahwin lagi,tp dah ada beribu lemon anak buah...tu laa dikatakan hikmah disebalik kejayaan...memang betul tak kusangka yang kehilangan motosikal kesayangan aku tu,sedikit terubat dengan kehadiran orang baru dalam hidup aku...tak sabar rasanya nak balik kampung ni...kalau boleh esok jugak aku nak balik,eh malam ni pun boleh laaa!!!macam mana laa rupanya anak buah aku yang baru lahir ni...nama pun tak letak lagi...harap2 la mcm muka aku kot...
hensem ke aku ni???

0 KOMEN: