Gadis Futsal

Lelaki dan futsal sememangnya kami bersatu. Namun perempuan dan futsal pun kadang-kadang boleh juga bersatu. Ikut tempat dan kesesuaian.

Biasa kita lihat di gelanggang futsal, biasanya gadis-gadis atau awek-awek ni bersepahan duk menemani pakwe-pakwe bermain futsal. Bukan main bola pun. Atas kepentingan apa mereka2 ni datang? Lepas datang tu buat-buat sembang dengan pakwe, kawan si pakwe dan mungkin si penjaga gelanggang futsal. Hitung punya hitung, dah tak terkira dosa yang berjaya dibuat untuk seharian. Pahala entahkan belum tentu dapat tapi dosa confirm dah dapat!

Apa yang dibengangkan lagi, si pakwe duk bermegah sambil hisap rokok lambang seorang jantan, dalam hati berbangga yang inilah makwenya. BODOH!

Kesian kat makayah. Hantar anak belajar bukan main jauh lagi. Tapi balasan anak mungkin tak sejauh harapan makayah untuk anak-anak mereka.

p/s: Maaf jika kasar, terlampau marah dan berbulu biji mata tengok 'betina' gedik kat gelanggang futsal. Pakaian dahlah menjolok mata...GEDIK!

3 KOMEN:

Suhaila S. said...

gedik? haha..kalau perempuan pun boleh rasa sorg perempun tu gedik, apatah lagi lelaki kan..

tapi, org2 mcm tu sikit sbyk jadi faktor penghalang sy & kwn2 nak g men futsal. huhu

p/s: kami main futsal byk sepak kaki dr sepak bola.. =D

AHMAD SYUKRY MOHAMED said...

maaf la kaum wanita...
sy terlalu GERAM beberapa hari ni.
mcm dh taktahu HALAL HARAM je pmpuan skrang.

su: sepak kaki xpe, tambah silaturrahim.

Nufa Faiz said...

tk leh blah ayat last skali.. kakkakakaa..

perempuan tu dh mmg gedik.. tu yg bertambah2 gedik.. euww..

tapi ade je perempuan main futsal tk gedikk.. machoo ade.. tpkan.. yg gedik2 nie masing2 nk tunjuk kt jntan2 yg diorg pndai main bola.. padahallllllll.. duk gedik2 je kat dlm tu.. rase cam nk sepak jer.. hehhe

oppsss terluah perasaan plak... siyes aku geli tgk golongan mereka itu.