Mendaki Bukit Broga


Kadang-kadang studi ni perlu dilupakan seketika untuk menghilangkan penat menelaah pelajaran tu. Dan cara yang terbaik adalah dengan beriadah bersama teman-teman. Dapatlah lupa seketika buku dan alat tulis tu.

Alhamdulillah, minggu studi selama seminggu dapatlah digunakan untuk studi dan beriadah dengan teman-teman ni. Takkanlah nak mengadap buku je sepanjang minggu ni, ada kelapangan kenalah lupakan juga buku-buku tu. Lagipun dah taklama lagi masing-masing akan berpisah membawa haluan masa depan. Entahkan ada ke tidak peluang untuk beriadah bersama.

Hari ni dapatlah kenal dengan Bukit Broga yang sejauh 1.7km ni. Pendakian dilakukan bersama 3 rakan yang lain, Nazri, Syahmi dan Syera.
Letaknya Bukit Broga ni adalah di Semenyih. Kami pada asalnya terlajak sampai masuk ke sempadan Negeri Sembilan. Kami mula mendaki kira-kira pukul 8pagi dan sampai ke puncak pertama kira-kira 45minit kemudian. Bukit Broga ni mempunyai 4 puncak kesemuanya. Namun akibat hujan yang lebat, kami terpaksa berhenti di puncak pertama sahaja dan berpatah balik.

perjalanan ke puncak...


tinggi...


hehe...

Walaupun tak puas hati, namun keselamatan harus dijaga. Mungkin lain masa kami akan daki lagi. InsyaALLAH...

4 KOMEN:

~Seven~ said...

bukit broga..impressive..kalo tangkap gambo view dr atas, fuh..mantap~

SEEPOT SEEDOT said...

betul tu...
tp sayangnya, saya xdpt pergi ke pncak tertinggi tu...sebab hujan.

terimakaseh sudi komen blog saya.

Nur said...

would love to join u someday~sangat suke masuk hutan n daki bukit..

SEEPOT SEEDOT said...

boleh je...
ada masa boleh pergi lagi.
tp pergi hari tu xsampai ke puncak...

sngt sedey...hukhuk.