melawat tempat praktikal


Sehari suntuk di Pulau Pinang kelmarin. Pergi bukan untuk suka-suka atau shopping menghabiskan duit. Tapi pergi menunaikan apa yang perlu ditunaikan demi meneruskan karier perjalanan hidup yang akan dihadapi seterusnya.

Alhamdulillah, segalanya berjalan lancar kelmarin. Tempat untuk praktikal sudah ditentukan di Pulau Mutiara tersebut. Dapatlah kenal tempat untuk menjalani latihan industri nanti selain mencari rumah sewa disana. Setakat ini Allah dah permudahkan segalanya dan harap-harap ianya berterusan selama berada di tempat baru nanti.

Untuk mengenal selok-belok negeri baru yang akan didiami nanti, macam biasa kenalah berjalan-jalan dahulu. Tempat pertama yang dikunjungi ialah tentunya Nasi Kandar Penang. Sememangnya sedap nasi tersebut yang dah jadi buah mulut orang ramai. Tak rugi rasanya makan smpai RM9. Selepas tu dapatlah juga rasa naik feri Penang untuk ke bahagian pulau. Sampai di pulau, tentunya Pasembur jadi pembuka selera yang harganya mencecah RM10. Padan muka!

Balik dari Pulau, singgah di Gerai Char Koew Teow yang paling terkenal di Pulau Pinang. Orang Penang mesti tahu la tempat ni. Jauh berjalan sebenarnya penat. Tapi kepenatan berjalan tu menambahkan lagi pengetahuan kita. Moga segalanya berjalan baik untuk latihan industri nanti.
Ameen.

5 KOMEN:

Miss Ib. said...

salam..tahniah cekgu.. &selamat menunaikan tanggungjawab.. jalankan amanah sebaik mungkin.:)

SEEPOT SEEDOT said...

terima kaseh...
saya sebenarnya bukan cikgu.
saya praktikal untuk course saya ambik di UniKL MFI.

saya ambik Mechatronics.

Miss Ib. said...

ekekeke malu wes..silap plak lala xpew2 wat xtaw je hihi

SEEPOT SEEDOT said...

ok...xpe2.
diam2 je.

CIK TOM said...

rindu nak naik feri :)