Manchester United 2-0 Inter Milan


Tamat perlawanan semalam, Manchester United mengambil jalan selamat apabila berjaya menumbangkan Gergasi Itali iaitu Inter Milan dengan jaringan 2-0. Terima kasih kepada gol hasil jaringan Nemanja Vidic pada separuh masa pertama dan Crisitiano Ronaldo pada separuh masa kedua.
Kemenangan itu membolehkan United mara ke peringkat suku akhir dengan agregat 2-0 selepas kedua-dua pasukan terikat 0-0 dalam perlawanan pertama di Itali. Jose Mourinho telah cuba melakukan segalanya di Old Trafford namun Manchester United akhirnya tetap muncul sebagai pemenang selepas tamat 90 minit permainan.

Sejarah lalu banyak mengajar erti kemenangan Manchester United malam semalam. Lima tahun lalu, Sir Alex Ferguson akur apabila Porto, ketika itu dibimbing Mourinho, menunjukkan United jalan keluar dengan dua kemenangan pada saingan yang sama, dan keputusan itu secara mendadak telah menaikkan nama Mourinho, ditambah pula Porto berjaya merangkul kejuaraan pada musim itu.


Kali ini, United adalah pasukan yang lebih baik, dengan dua gol awal pada setiap babak oleh Nemanja Vidic dan Cristiano Ronaldo untuk membuktikan yang hanya Manchester United layak mara ke peringkat suku akhir.

Bereh Manchester United!!!
GLORY GLORY MANUTD!!!




0 KOMEN: