UMNO menang RASUAH di Bagan Pinang!

Lama rasanya tak mengulas isu politik tanahair. Jadi kita ulas la sikit!
Dalam banyak2 ulasan mengenai kekalahan PAS di Bagan Pinang, saya tertarik dengan ulasan dari Dr Lo' Lo' Ghazali di harakahdaily.net...

Dr Lo' Lo' Mohamad Ghazali menyifatkan, pengundi Bagan Pinang telah terpilih tokoh rasuah. "Antara maruah dan rasuah, pengundi Bagan Pinang telah terpilih rasuah. Ini satu kemalangan," kata beliau kepada Harakahdaily.

Tan Sri Isa mendapat undi 8,013 berbanding calon PAS, Zulkefly Mohamad Omar yang mendapat 2,578 undi dengan undi rosak sebanyak 223.

Ini bermakna, Isa mendapat majoriti 5, 435 iaitu kemenangan berlipatganda berbanding calon BN dalam pilihan raya umum 2008 lalu yang menang dengan majoriti 2,333. Isa menang ketika semua pihak mempertikaikan personaliti beliau yang pernah digantung jawatannya oleh Umno selepas Lembaga Disiplin Umno mendapati beliau bersalah dalam politik wang dalam pemilihan Umno.

Dan saya percaya, keputusan pengundi Bagan Pinang ini bukanlah mewakili aspirasi seluruh rakyat Malaysia terutamanya golongan muda yang masih memperjuangkan perjuangan Pakatan Rakyat untuk membentuk kerajaan baru sedikit masa lagi.

0 KOMEN: